Tenger helyett Mórahalom is kedvelt úti cél volt
Értékeld!
Értékelés
Idén is osztályozhatták Mórahalom turisztikai szolgáltatásait az ideérkező látogatók. Az összesített turisztikai elégedettségi index szerint a település idén is jelesre vizsgázott, a vendégek az összes eddiginél magasabbra, 4,78-ra értékelték a kapott élményt. A felmérésből az is kiderült, hogy a városba érkező vendégek majdnem fele (40,4%) külföldi nyaralás helyett választotta a belföldi pihenést.
A helyi TDM szervezet, a Móra-Tourist Nonprofit Kft ötödik éve minden nyáron végez komplex turisztikai elégedettségmérést a Mórahalomra látogatók körében.
Fontos eleme az elégedettségmérésnek, hogy személyes megkérdezéssel zajlik, így lehetőség nyílik a vélemények pontosabb megfogalmazására. Külön kérdések foglalkoznak a javítandó területekkel, melyekből az értékelés során annak ellenőrzése is megtörténik, hogy a korábban jelzett problémák milyen arányban kerülnek ismét elő, sikerült-e az esetleg elégedetlenségre okot adó problémákat elhárítani. A tavalyi vélemények alapján történt intézkedések látható eredményt hoztak, idén még tovább nőtt a vendégek elégedettsége a fürdőben a tisztaság, a vendéglátás színvonala, a wifi minősége, valamint a gyógyászati szolgáltatások minősége kapcsán.
A felmérés részeként minden évben kérik a résztvevőktől, hogy értékeljék a turizmusban fontos szolgáltatásokat az iskolai osztályzásnak megfelelő módon 1-5-ig. Ebben az értékelésben 20 különböző szempont szerepel, az összesítésből számítják ki az adott év elégedettségi indexét, mely idén 4,78-as értékelést kapott. Ez a tavalyi 4,73-as értékeléshez mérten is növekedést mutat, illetve eddig minden évben sikerült az amúgy is magas értékeket tovább növelni. 2020-ban a legmagasabb elégedettségi szintet a parkosított területek nagysága, rendezettsége (4,95), holtversenyben a szolgáltatók vendégbarátsága (4,93) és a környezet tisztasága (4,93), valamint a helyiek segítőkészsége (4,92) érte el. A kapott eredmények alapján minden évben látszik, hogy nagyon fontos a hozzánk érkező turisták számára a helyiek részéről tapasztalt vendégszeretet.
Legutolsó helyre került az Ár-érték arány (4,5), a kulturális és egyéb szabadidős programok, rendezvények (4,5), illetve a parkolási lehetőségek (4,58)-as átlaggal. Fontos megemlíteni, hogy a legrosszabb értékelést elérő szolgáltatás átlagos minősítése is 4,5, tehát ezek színvonala sem ad okot szégyenkezésre, illetve a kulturális és egyéb szabadidős rendezvények száma az idei nyáron a megszokottnál lényegesen kevesebb tudott lenni.
Mint minden évben, idén is kiegészült a kérdőív aktuális kérdésekkel, idén a járványhelyzet kapcsán kérdezték a vendégek véleményét. Egyik fontos információ, hogy a megkérdezettek több mint fele, 55,7%-a tervezi további utazását még az idei évben településünkre, amennyiben a járványhelyzet ezt lehetővé teszi.
Mórahalom kínálatában a COVID helyzet kapcsán a megkérdezettek előnyként említették a zsúfoltság hiányát, a fürdő bejáratánál kihelyezett kézfertőtlenítőt, a fürdőben található nagy füves területet (távolságtartás betartása), a testhőmérséklet mérését a fürdő bejáratánál, valamint a város adta biztonságérzetet.
A kérdőívezés helyéül a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő, a Thermál Panzió, a Colosseum Hotel, az Elixír Hotel, a mórahalmi Tourinform Iroda és az Ezer Év Parkja szolgált.
Fontos eleme az elégedettségmérésnek, hogy személyes megkérdezéssel zajlik, így lehetőség nyílik a vélemények pontosabb megfogalmazására. Külön kérdések foglalkoznak a javítandó területekkel, melyekből az értékelés során annak ellenőrzése is megtörténik, hogy a korábban jelzett problémák milyen arányban kerülnek ismét elő, sikerült-e az esetleg elégedetlenségre okot adó problémákat elhárítani. A tavalyi vélemények alapján történt intézkedések látható eredményt hoztak, idén még tovább nőtt a vendégek elégedettsége a fürdőben a tisztaság, a vendéglátás színvonala, a wifi minősége, valamint a gyógyászati szolgáltatások minősége kapcsán.
A felmérés részeként minden évben kérik a résztvevőktől, hogy értékeljék a turizmusban fontos szolgáltatásokat az iskolai osztályzásnak megfelelő módon 1-5-ig. Ebben az értékelésben 20 különböző szempont szerepel, az összesítésből számítják ki az adott év elégedettségi indexét, mely idén 4,78-as értékelést kapott. Ez a tavalyi 4,73-as értékeléshez mérten is növekedést mutat, illetve eddig minden évben sikerült az amúgy is magas értékeket tovább növelni. 2020-ban a legmagasabb elégedettségi szintet a parkosított területek nagysága, rendezettsége (4,95), holtversenyben a szolgáltatók vendégbarátsága (4,93) és a környezet tisztasága (4,93), valamint a helyiek segítőkészsége (4,92) érte el. A kapott eredmények alapján minden évben látszik, hogy nagyon fontos a hozzánk érkező turisták számára a helyiek részéről tapasztalt vendégszeretet.
Legutolsó helyre került az Ár-érték arány (4,5), a kulturális és egyéb szabadidős programok, rendezvények (4,5), illetve a parkolási lehetőségek (4,58)-as átlaggal. Fontos megemlíteni, hogy a legrosszabb értékelést elérő szolgáltatás átlagos minősítése is 4,5, tehát ezek színvonala sem ad okot szégyenkezésre, illetve a kulturális és egyéb szabadidős rendezvények száma az idei nyáron a megszokottnál lényegesen kevesebb tudott lenni.
Mint minden évben, idén is kiegészült a kérdőív aktuális kérdésekkel, idén a járványhelyzet kapcsán kérdezték a vendégek véleményét. Egyik fontos információ, hogy a megkérdezettek több mint fele, 55,7%-a tervezi további utazását még az idei évben településünkre, amennyiben a járványhelyzet ezt lehetővé teszi.
Mórahalom kínálatában a COVID helyzet kapcsán a megkérdezettek előnyként említették a zsúfoltság hiányát, a fürdő bejáratánál kihelyezett kézfertőtlenítőt, a fürdőben található nagy füves területet (távolságtartás betartása), a testhőmérséklet mérését a fürdő bejáratánál, valamint a város adta biztonságérzetet.
A kérdőívezés helyéül a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő, a Thermál Panzió, a Colosseum Hotel, az Elixír Hotel, a mórahalmi Tourinform Iroda és az Ezer Év Parkja szolgált.