E-mail küldése Instagram oldalunk
Készült az Európai Szociális Alap támogatásával

Tenger helyett Mórahalom is kedvelt úti cél volt

2020.08.27.
Értékeld!

Értékelés

Értékelje most!
 Idén is osztályozhatták Mórahalom turisztikai szolgáltatásait az ideérkező látogatók. Az összesített turisztikai elégedettségi index szerint a település idén is jelesre vizsgázott, a vendégek az összes eddiginél magasabbra, 4,78-ra értékelték a kapott élményt. A felmérésből az is kiderült, hogy a városba érkező vendégek majdnem fele (40,4%) külföldi nyaralás helyett választotta a belföldi pihenést.
 A helyi TDM szervezet, a Móra-Tourist Nonprofit Kft ötödik éve minden nyáron végez komplex turisztikai elégedettségmérést a Mórahalomra látogatók körében.

Fontos eleme az elégedettségmérésnek, hogy személyes megkérdezéssel zajlik, így lehetőség nyílik a vélemények pontosabb megfogalmazására. Külön kérdések foglalkoznak a javítandó területekkel, melyekből az értékelés során annak ellenőrzése is megtörténik, hogy a korábban jelzett problémák milyen arányban kerülnek ismét elő, sikerült-e az esetleg elégedetlenségre okot adó problémákat elhárítani. A tavalyi vélemények alapján történt intézkedések látható eredményt hoztak, idén még tovább nőtt a vendégek elégedettsége a fürdőben a tisztaság, a vendéglátás színvonala, a wifi minősége, valamint a gyógyászati szolgáltatások minősége kapcsán.

A felmérés részeként minden évben kérik a résztvevőktől, hogy értékeljék a turizmusban fontos szolgáltatásokat az iskolai osztályzásnak megfelelő módon 1-5-ig. Ebben az értékelésben 20 különböző szempont szerepel, az összesítésből számítják ki az adott év elégedettségi indexét, mely idén 4,78-as értékelést kapott. Ez a tavalyi 4,73-as értékeléshez mérten is növekedést mutat, illetve eddig minden évben sikerült az amúgy is magas értékeket tovább növelni. 2020-ban a legmagasabb elégedettségi szintet a parkosított területek nagysága, rendezettsége (4,95), holtversenyben a szolgáltatók vendégbarátsága (4,93) és a környezet tisztasága (4,93), valamint a helyiek segítőkészsége (4,92) érte el. A kapott eredmények alapján minden évben látszik, hogy nagyon fontos a hozzánk érkező turisták számára a helyiek részéről tapasztalt vendégszeretet.

Legutolsó helyre került az Ár-érték arány (4,5), a kulturális és egyéb szabadidős programok, rendezvények (4,5), illetve a parkolási lehetőségek (4,58)-as átlaggal. Fontos megemlíteni, hogy a legrosszabb értékelést elérő szolgáltatás átlagos minősítése is 4,5, tehát ezek színvonala sem ad okot szégyenkezésre, illetve a kulturális és egyéb szabadidős rendezvények száma az idei nyáron a megszokottnál lényegesen kevesebb tudott lenni.

Mint minden évben, idén is kiegészült a kérdőív aktuális kérdésekkel, idén a járványhelyzet kapcsán kérdezték a vendégek véleményét. Egyik fontos információ, hogy a megkérdezettek több mint fele, 55,7%-a tervezi további utazását még az idei évben településünkre, amennyiben a járványhelyzet ezt lehetővé teszi.

Mórahalom kínálatában a COVID helyzet kapcsán a megkérdezettek előnyként említették a zsúfoltság hiányát, a fürdő bejáratánál kihelyezett kézfertőtlenítőt, a fürdőben található nagy füves területet (távolságtartás betartása), a testhőmérséklet mérését a fürdő bejáratánál, valamint a város adta biztonságérzetet.

A kérdőívezés helyéül a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő, a Thermál Panzió, a Colosseum Hotel, az Elixír Hotel, a mórahalmi Tourinform Iroda és az Ezer Év Parkja szolgált.